söndag 16 augusti 2009

Rotten Weekend

"Åh Kristina, guldet blev till sand!"
Två helruttna lopp i Urvalla. Gårdagens medeldistans var lättorienterad och lättlöpt, men en kontroll var lite svårare och det var den första. Jag började med att bomma den och sedan var det kört.
Dagens långdistans var lite klurigare. Många kontroller gick bra, men jag la en hel del tid på en långsträcka mot slutet där jag borde ha rundat. Jag var på kräftkalas på lördag kväll och även om jag bara drack ett par öl så tror jag att kräftorna i sig är dålig uppladdning. Kände mig ovanligt trött idag, har ont i benen och krampkänningar.
Vi glömmer det och ser fram emot en vecka i löpningens tecken. På torsdag ska vi ha ett familjelag i Blodomloppet och jag springer 5 km med barnbarnet Hilding.
På lördag blir det halvmara i Å-stadsloppet med start 16 00 vid universitetet. Inga kontroller att bomma utan bara att bita ihop och springa så fort man kan. Enkelt.

Inga kommentarer: