lördag 20 mars 2010

Vinden vände för AIK

Dagens extrainsatta distanslöpning samlade mångdubbelt fler deltagare än de senaste lördagsträningarna. Solen sken och den kyliga motvinden blev till en hjälpande vårbris i ryggen när vi vände i Adolfsberg. Det är nästan helt isfritt på cykelbanorna. Nu väntar jag bara på det verkliga vårtecknet; sopmaskinerna. Årets första riktiga vårlöpning gav mersmak inför den stundande löpningssäsongen.
Som ett tecken på vårens antågande hittade jag två av mina tre försvunna löparmössor i fickan på en vårjacka. Där har de alltså övervintrat för att slippa vara ute och värma mina öron.
På måndag ska jag försöka få besked från styrelsen angående nytt klubblinne. Hoppas bara vi hinner få fram det innan det blir för varmt att springa i T-shirt.

Inga kommentarer: