lördag 10 juli 2010

2x5 i Norberg

Är i Norberg och springer den här helgen. Igår Engelbrektslöpet och idag Engelbrektsstafetten.
Det är mycket Engelbrekt här uppe, om man säger så, men det visste jag ju efter att ha läst Historia ihop med en norbergare som skrev uppsats om historiebruket av sagde Engelbrekt.
Stafetten sprang jag i ett av två lag som representerade Björnmossens GoIF. Eftersom jag inte fick med mig några klubbkamrater så skrevc jag i arrangörens gästbok att jag sökte lag och fick svar från Björnmossen. Det är ett kompisgäng som består av utflyttade norbergare födda runt 1974 som brukar ha två lag och tävla mot varandra. De hade fått återbud i sista stund. Jag höjde alltså medelåldern med 22 år, men hade bästa tiden i mitt lag med 20.55. Mitt lag kom på 19:e plats och vann över det andra laget. Kul att vara med.
Till nästa år önskar jag ett almbylag, men annars ställer jag gärna upp för Björnmossen igen.
I morgon blir det orientering i Ärla.

Inga kommentarer: