måndag 20 september 2010

Strom Wahl & Co på äventyr i London

Vi drog till London för två fantastiska tävlingar. Först Cityrace med banor över klassisk distans mitt inne i smeten. TC på södra och starten på norra sidan av Themsen. Bansträckningen på båda sidorna. Kul stadsorientering med inslag av sightseeing som rekommenderas! Se bilder, resultat mm på deras hemsida.

Andra dagen bjöd på park- och hedorientering på Hampstead Heath i norra London. Det var direktanmälan och vi borde ha fyllt i de lappar som arrangörerna hade lagt fram. I stället försökte vi bokstavera våra namn vilket ledde till att en av oss fick heta Strom Wahl och en Mats Calrl, båda representerade klubben "almea". Själv klarade jag mig bättre; jag har ju så vanligt namn.

Mer att läsa och bilder på Mats blogg.



Koncentrerade kanoner



Kalles alter ego på 19:e plats

1 kommentar:

Kalle sa...

Gratulerar H55plus och Orienteraren Mats till två lysande insatser under helgen. Kan instämma i superlativerna kring tävlingarna och resan - en klar succé. Finns mycket mera att berätta. Själv mycket nöjd med lördagens race i City. Söndagens lopp på Hampstead Heath genomfördes som synes under antaget namn vilket var en mycket förutseende åtgärd då insatsen inte var av bästa kvalitet. GPS-track kanske kommer på Route Gadget om jag får kontakt med Strom Wahl och får tillstånd att lägga ut rutten.