torsdag 2 juni 2011

På plats i Yorkshire


Efter en smidig resa med SJ och SAS blev mötet med Europcar på M-chester airport första prövningen. Lång kö till bara två biluthyrare och kunder som skulle diskutera varje detalj i hyresavtalet eller som inte hade täckning på kortet eller inte kunde sitt mobilnummer etc.

Så småningom fick jag ut en fin liten bil och begav mig av. Inte lätt att köra på fel sida av vägen och hinna med alla skyltar på flerfilig motorväg där de flesta kör långt över hastighetsgränsen. Jag tog fel varv och fick ta en extra runda på ringvägen runt M-chester och det är en bra bit. Slutligen hittade jag till Rochdale där jag trodde mig minnas vägen till Fernhill B&B där jag bodde förra året. Till slut lyckades det. Här är idylliskt med får utanför fönstret.

Nu ska jag åka till Bolton och så småningom leta på Rivington upper barn där starten gåt för fell -racet Henderson´s End i kväll.

Inga kommentarer: