söndag 6 september 2009

H55plus för snabb för fotografen

Två stafetter har avverkats i helgen. Vi började med att komma tvåa i H56 på DM, viket vi inte var helt nöjda med eftersom vi vann förra året.
Idag var det dags för 5-mannastafetten och Almby IK mönstrade hela tio lag. Jag sprang första sträckan och var enligt fotografen Orienterarenmats "för snabb för att fastna på bild."
Min kära dotter Mina fastnade dock. Lägg märke till hur KFUM-löparen försöker se vilken kontroll hon har som första.
Fler bilder på de förstasträckslöpare som var tillräckligt långsamma för att fångas av kameran finns på Orienterarenmats Picasasida.

Men när man tittar efter ordentligt så finner man att den vindsnabbe egentligen var ganska långt bak i fältet i början. På bild tre mellan löparna från OK Tylöskog och Askersunds OK syns h55plus bildsköna feja.

3 kommentarer:

mina sa...

jag ser ju riktigt snabb ut... om jag bara orkade springa i skogen så...

Mats Carlsvärd sa...

Mycket uppmärksamt Thomas. Där avslöjade du mig allt! Efter att jag skrivit blogginlägget såg faktiskt även jag att du skymtade där bakom Algotsson (heter han väl?). Men jag ändrade inte inlägget för jag tyckte jag fått till slutet ganska bra.

Mats Carlsvärd sa...

Korrigering: Det var ju inte i ett blogginlägg jag skrev det där. Det var på Almbys hemsida.