onsdag 9 september 2009

Nu är nog gubbarna arga

Jag missade H50-plusarnas snack efter Nattugglan, men jag kan tänka mig hur det lät: "Det var ju bara terränglöpning. Jävla löparbana. Ingen riktig orientering."
För min del var det en ganska passande nattbana, men jag lyckades ändå missa flera minuter, dels på kontrollmissar och dels på väldigt långa rundningar. Rätt kul ändå, även om jag har varit med om roligare banor på Nattugglan. Varför använder man inte norra delen vid Ekersmon oftare?
Mitt största misstag var när jag undvek att hänga på slutsegraren på bana 2, den lovande junioren Erik L. Jag visste att han skulle starta två minuter efter mig och eftersom jag vet hur fort grabben springer blev jag förvånad när det dröjde ända till fjärde kontrollen innan han kom ikapp. Jag hängde efter en bit, men försökte sen göra ett smartare vägval sista biten mot femte. Det var inte smart. Jag missade minst två minuter, medan Erik var sträckbäst. Jag borde helt enkelt ha följt efter honom så länge jag orkat.

Inga kommentarer: