söndag 25 oktober 2009

Bronsmedaljör eller medelmåtta?

Dagens Östra Almby Open mönstrade ett glest startfält i herrklassen. Från Almby IK var det bara jag. De andra orkade inte springa efter lördagens klubbfest. Hoppas de har hämtat sig till tisdag så vi blir lite fler på vårt eget KM.
Jag tog rygg på landslagsmannen i OL-skytte, Hans Mandahl, som var närmast före mig förra året. Min plan var att försöka passera om han skulle bli trött, men det blev han aldrig utan han sprang i mål ett par steg före mig.

Segrade gjorde Peter Svedin ÖAFK. Han drog ifrån på en gång och fick en rejäl segermarginal.
Jag blev alltså trea med en tid som var en dryg minut bättre än förra årets; 30.18 på 6,7 km. Men eftersom det bara var två löpare efter mig så kan man också säga att jag placerade mig i mitten. Synd att det inte fanns fler gubbar att spöa. Ni får en ny chans på tisdag!

Resultatlista:
1. Peter Svedin, Östra Almby FK 27.52
2. Hans Mandahl, Östra Almby FK 30.17
3. Thomas Johansson, Almby IK 30.18
4. Jonas Julin, Östra Almby FK 32.05
5. Peter Larsson, Östra Almby FK 33.52

Inga kommentarer: