söndag 1 november 2009

Farväl till orienteringen

Ja, så var det dags att slutligen bestämma sig för att det får vara nog med det fruktlösa skärmletandet. Efter en trevlig vecka med tre lyckade terränglopp gick det käpprätt åt helvete på Novembersprinten. Nu har jag försökt lära mig orientera i ungefär tjugo år utan framgång och nu får det vara nog! Tack och hej till orienteringssporten. Nu ska det bli löpning för hela slanten. Bara jag blir bra i knät som jag fick ont i på den jävla Novembersprinten.

2 kommentarer:

Kalle sa...

Nååå, Här behövs en kortare kur med domartröjan på för att återkomma med nya tag. Om jag minns rätt så har vi under året noterat en hel del bra resultat för H55plus även i skogen.Grattis förresten till strålande resultat i Finalloppet. För övrigt kan konstateras att ÖSK har haft två motståndarlag under säsongen: motspelare och domartrion. På nytt en hemmamatch med noggrannt undvikande av korrekta och lämpliga domslut för hemmalaget.

Mats Carlsvärd sa...

Det är upp ibland och ner ibland. Vi är såna, alla gubbar i Almby. Jag kan räkna till åtminstone fyra Thomas-toppar de senaste månaderna: 10:a av 59 löpare i IK Trenne, seger i O-ringen, 5:a av 37 i Hjobygden, och 4:a av 15 löpare (guldmärke) i Motala AIF.