söndag 31 januari 2010

Nu är det inte lätt...

att glädjas med vinterälskarna. Det blir ljusare och ser vackert ut genom fönstret, men kylan och all snön!!

Januari har blivit en, om inte förlorad så i varje fall trist månad för min del. Nu kan det väl räcka med kyla och snö? Dessutom har jag haft lite ont i foten sedan Sylvesterloppet och härom dagen kom jag på att det faktiskt var så att jag trampade snett på en iskant efter ungefär fyra kilometer. Men när man är uppvärmd så känns det inte så mycket, utan jag glömde bort det. Sedan har det gett sig tillkänna i lite olika former under hela månaden, men nu tror jag det har gått över.

Februari ska bli en bättre träningsmånad. Januari, med mindre än 30 km i veckan i snitt, får betraktas som en viloperiod som följs av successivt ökad träningsmängd fram till Startmilen.

Innan dess ska jag hinna med en vecka på kurs i Athen och några dagar med Hilding och Tove i London. Måtte våren komma snart!

3 kommentarer:

Mats Carlsvärd sa...

Har du hittat något/några lopp i Grekland?

Wållan sa...

Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...
Sätt på dig Ullmaxkalsongerna, på med pjäxan och glid ut i orörd snöklädd natur. Det ger hälsa för både kropp och själ. Tänk väl... passa på och njut nu för snart kommer den gråkalla våren.

mina sa...

nej ikväll blir det löpbandsintervaller. Tur att det finns löpband och gym att krypa in i när snön fullkomligt anfaller