onsdag 3 februari 2010

100 procent surgubbe!

Så har jag då äntligen bestämt mig. I fortsättningen blir det inget mer träningsbloggande.
Läste på min dotters blogg att det är allt fler som bloggar om sin träning och jag vill inte vara en i mängden. Mode är inte heller så aktuellt för mig att blogga om. Inredning, nja. Shopping? Helst ingen shopping alls om jag ska betala själv. Och jobbet, det vill jag gärna glömma på fritiden.
Nej, det får bli surgubbeblogg för hela slanten, med kommentarer om alltings jävlighet. Kanske kryddat med lite språkligt gnäll och allmänt bättrevetande.

Eventuellt också en rad om barnbarnen. Två nätter i rad har jag vaknat mitt i natten av ett larm från en kombinerad ute- och innetermometer med klocka som jag har i köket. Har aldrig använt den som klocka och visste inte ens att den hade larmsignal. Det visste nog inte treårige Julle heller när han var uppe tidigt i söndags morse och lyckades ställa in larmet. Mitt problem är nu att jag bara vet hur man stänger av larmet, men inte hur man programmerar bort det. Så jag lär vakna igen i mitt i natten. Ja, ja så är det att ha barnbarn. Jag får väl slänga klockjäveln om jag ska slippa gå upp och stänga av larmet varje natt i resten av livet.

Förresten, det var helvila idag efter ett ganska tufft intervallpass i Mässan igår kväll, men det skulle jag ju inte skriva om.

Nu kom jag på det ultimata I-landsproblemet som drabbade mig stenhårt i förrgår. Jag tappade min guldklocka i golvet så glaset lossnade. Tungt!

1 kommentar:

Anna sa...

Skriv om vad du vill, men för guds skull: skriv!