torsdag 11 februari 2010

Orientering kan ju vara riktigt kul

Igår sprang jag Nattcupen, eller Vinterserien kanske det heter numera. Christer T hade lagt banor kors och tvärs genom Brickebacken, en terräng som passar mig bra. Vid första och andra kontrollerna fick man snöpulsa en bit in i skogen och det kändes att det tog på benen. Jag hamnade i rygg på en av landets bästa 50+ löpare och fick lära mig att man kan göra rakt på-vägval även på en sån här bana. På ett par ställen där jag skulle ha sprungit längre vägval och följt cykelbanorna sprang vi istället rakt ut på bilvägar. Sen gällde det att ta sig tillbaka genom snödrivorna och på ett ställe fastnade vi rejält i en översnöad taggig häck.
Jag tror jag ska vara med på de återstående deltävlingarna i nattcupen som efter vad jag har hört kommer ha liknande banläggning på vägar och cykelbanor.
I kväll sprang jag åtta kilometer på löpband och det var inte alls lika kul. På lördag blir det distans från Ljungstugan 11 00.

Inga kommentarer: