måndag 19 april 2010

Sjuk, men frisk igen

Kanske ligger det något i min dotter Minas konstaterande att jag körde lite för hårt förra veckan. Först Startmilen på lördagen och så ÖAIK:s halvmara på onsdagen. Hur som helst så blev jag sjuk i torsdags. Mysko symtom; yr i huvudet och illamående. Trodde först det var någon sorts magsjuka, men så på fredagen blev det förkylningssymptom. Vila och Kanjang tycks ha motat bort det igen på ett par dagar.
Jag joggade lite i Karlslund igår och ikväll blev det en likadan tur eftersom jag ändå skulle skjutsa barnbarnet dit för hans träning.
I morgon blir det nog lite ryggrehab och så klubbträning med intervaller på torsdag.
På lördag har jag ett dilemma. Kamraten Torbjörn har bjudit in till sitt eget lopp Åbylunken med start 16 00 och knytkalas efteråt. Det vill jag inte missa. Samma dag går Kumla stadslopp med start 14 00. Jag kan hinna med båda, det är bara tre mil att köra. Vi får se. Jag kanske avstår Kumla stadslopp och siktar på Wedevågsloppet 1:a maj.

Inga kommentarer: