tisdag 27 april 2010

Tröstäter efter terrängserien

Tänkte mig ett kvalitetspass och gav mig av till Glanshammar för kvällens deltävling i terrängserien. Det var nästan lite för varmt och soligt med 18 grader i skuggan, så jag tog bara med mig kortbyxor och t-shirt.
På vägen tornade mörka moln upp sig och i samma stund som jag kom fram började det regna och termometern var nere på 12 grader. Jag hade utgått ifrån att alla startade samtidigt 18 00, men så var det förstås inte. Först skulle barnklasserna klaras av så huvudklassen startade 18 40. Eftersom jag värmde upp i regnet till 18 00 så fick jag fortsätta att småjogga i väntan på start.
Loppet gick ganska dåligt, men det får duga som träning inför terräng-DM. Efteråt satt det bra med en wienersnitzel med klyftpotatis från skolbutiken. Och så chips förstås.

Inga kommentarer: