tisdag 30 september 2008

Skön stege

Charlotte coachade oss i kväll i en stegevariant som vi sprang på tid istället för sträcka. Vi började med en minut, sedan två, tre och fyra med "halva vilan". Sedan samma serie igen. Klubbkamraterna har bara ett problem; de är så upptagna av att lära sig sköta sina GPS-klockor att de inte riktigt hinner med att springa. Själv körde jag som vanligt med dubbla klockor. En Polar som jag har lånat av klubben på höger arm bara för att kolla pulsen och min gamla trotjänare Casio på vänster arm för att knäppa tiderna. (Jag är helt enkelt för dum för att lista ut hur man tar tid på Polarklockan.) Jag får nog omvärdera min "uppskattade" maxpuls som jag trodde låg på cirka 183. På sista intervallen hade jag 182 och var inte jätteslut.
Några av oss har snöat in på GPS-klockor. Själv håller jag mig till skor. Senaste fyndet är Mountain Bear Gladiators - kolla in den sköna engelska retrostilen.

Inga kommentarer: