tisdag 30 september 2008

Vill ni inte ha några deltagare?

Nu har jag missat till och med efteranmälningsdatum för Hällefors långdistans på söndag. Jag var helt övertygad om att jag hade anmält mig, men när jag gick in för att kolla startlistan upptäckte jag att jag inte fanns med. Dessutom hade efteranmälan gått ut igår, en vecka före tävlingsdatum. Jag tycker att klubbarna måste anpassa sig och sätta sista datum för anmälan på söndagkvällen före tävlingen och efteranmälan på onsdagen i tävlingsveckan. Jag har frågat data- och anmälningskunniga och ingen kan ge en vettig förklaring till de tidiga anmälningsdatumen. Det var ju självklart så förr i tiden med postgång - eller kurirryttare, men nu med anmälan online. Ibland skyller klubbarna på att de måste beställa offsettryckta kartor i 15000-del, men då får man väl antingen kräva att tryckerierna anpassar sig till tiden eller sätta en tidigare anmälningstid för de klasser som ska ha offsetkarta. Visst talar jag i egen sak, men jag tror att klubbarna skulle få fler deltagare om de anpassade sig till tidens sätt att planera.
Egentligen är det ganska skönt med en tävlingsfri söndag, kanske kan jag umgås med mitt barnbarn Julius Rex.

Inga kommentarer: