torsdag 6 maj 2010

"Almbyfarbrorn" slår till igen!

Ikväll var det Parkserien i Mellringe. Jag var där med barnbarnet och efter att ha följt honom, eller "skuggat" som vi orienterare säger, skulle jag själv springa Öppen klass på H16-banan.
När jag kom till startplatsen var alla kartor och SI-enheter borta. Starten hade helt enkelt stängt trots att de hade föranmälda löpare till Öppen klass. Jag fick, lite lätt irriterad, jogga tillbaka till målet och fråga hur arrangörerna hade tänkt. Det slutade med att en dam sprang med mig till startplatsen med startenheten i handen, så att jag fick starta på rätt ställe.
Loppet gick i rasande fart och sen fick man stå i kö för att läsa av tiden efter målgång. Arrangörerna undrade om alla löpare hade kommit i mål och en yngre dam bakom mig sa: "Ja, det är väl den där Almbyfarbrorn som startade sist som kanske fortfarande är ute", varvid jag vände mig om och sa: "Det är jag som är Almbyfarbrorn och jag är i mål."
Jag menar, gubbe brukar jag kalla mig själv och mina jämnåriga, men "farbror"?

I morgon kommer våra nya löpartröjor, på lördag blir det kanske lite orientering i Hallsberg och så ett rejält långpass på söndag. Sen ska man vara redo för Varvet.

Inga kommentarer: