söndag 9 maj 2010

Loppisfynd spar pengar till löparresa


Jag har sedan en tid funderat på att köpa en ny fåtölj. Har haft en IKEA-standardmodell i några år och den är varken skön att skåda eller att sitta i.
Min plan var att för första gången i mitt liv investera i en märkesmöbel och tankarna gick i riktning mot en Lamino, en klassiker från Svenssons i Lammhult som man kan få för cirka 7-8 000, eller kanske för 5 000 begagnad på Blocket. I går kväll ringde min rara dotter Tove och ville ha med mig på en gatuloppis i grannskapet.
Trots att jag hade avsatt dagen till städning så hängde jag på och efter bara några minuter såg jag fåtöljen som sparade in nästan hela slanten. För några hundringar fick jag en proffsigt omklädd och upputsad fåtölj som är mycket bekväm och passar perfekt i mitt enkla hem.
Mellanskillnaden, låt oss säga 6000, lägger jag nog på en resa till Yorkshire med deltagande i ett par fellraces i början av sommaren.
Det räcker nog till en öl efter loppen också.

Igår tog jag ett återfall i orienteringen. Sprang en öppen bana på Tisarträffen. Det gick OK, men det känns att fotlederna är ovana. Man småvrickar sig hela tiden. Idag blev det ett enklare pass, 24 kilometer i 6:15 fart. Sista långpasset inför Varvet.

2 kommentarer:

Anna sa...

Himla snygg. Jag är avis!

mina sa...

Vilken fin fåtölj! Passar ju utmärkt till soffan också. Lysande.