tisdag 15 juni 2010

Backe upp och backe ner i Rochdale


Lördagens terränglopp gick över stock och sten

Jag kunde kanske ha listat ut att det var tuffa banor i Rochdale när jag såg förra årets långa tider. Det var jobbigare än väntat, men också en större upplevelse. Tyvärr gör inte bilderna landskapet rättvisa. Det är mycket mer kuperat i verkligheten och på ett par ställen under söndagens fell race fick man klättra uppför en tvärbrant grässlänt genom att ta tag i tuvorna och dra sig upp. Dessutom fanns det en hel del hinder i form av stenmurar och stättor.

Det var förresten nära att jag hade hunnit till fredagens inledande asfaltslopp. Jag hade en kvart på mig när jag körde in i Rochdale, men sedan körde jag vilse en stund eftersom jag inte hade skrivit ut någon karta. Det såg så lätt ut på nätet och jag trodde att jag skulle hitta. Tur i oturen på sätt och vis för asfaltsloppet är också starkt kuperat och hade jag sprungit det så vete tusan om jag hade klarat de andra båda loppen.


Inte så jätteviga MV55-gubbar försöker komma över stenmur


Som vanligt jagad av yngre damer. ("In Your dreams")




Jag bodde på ett B&B i en "barn conversion" i bästa Lancashirestil med utsikt över kullarna. Helt OK utflykt som man kan göra igen.

Mer bilder och resultat

Inga kommentarer: