söndag 20 juni 2010

Morfar fel - Hilding rätt!



Att jag inte kan lära mig att hålla huvudet kallt och läsa kodsiffror. Efter ett bra lopp på sista etappen skulle min näst sista kontroll ha nummer 72 och ligga vid ett litet runt buskage. Jag fick syn på en skärm och stämplade naturligtvis utan att läsa kontrollsiffran. Det var 51 jag stämplade vid. Diskad sista dagen och en möjlig placering bland de tio bästa blev till misslyckandets tunga nesa.

Exakt så har jag gjort flera gånger förut. Jag är helt enkelt obildbar och får hålla mig till slätlöpning på markerad bana. På onsdagens DM på 5000 meter i Glanshammar debuterar jag som banlöpare. Hoppas jag hittar runt! Risken är att jag räknar fel på varven eftersom jag har så svårt med siffror.

Hilding - som bara sprungit ett enda lopp tidigare utan sällskap av vuxen, på Sommarlandssprinten härom veckan - lyckades genomföra alla etapperna och gick särskilt bra på den sista. Mycket bra gjort!


Hilding koncentrerar sig vid starten


Målstämpling etapp 4

Inga kommentarer: