söndag 6 juni 2010

Sommarlandssprinten och snart dags för England


Bild från sista etappen av på min kommande Englandsresa.

Nyss hemkommen från den årliga resan till Sommarlandssprinten, en sprintorienteringstävling inne på Skara sommarland. 2500 orienterare tävlar på morgonen innan parken är öppen och kan sedan stanna kvar hela dagen om man vill. Jag gillar ju vare sig att leka eller bada, men eftersom jag gillar att springa sprint-OL och har både barn och barnbarn som badar och leker så brukar det vara en trevlig utflykt. I år var vi fler än någonsin i vår familj. Äldsta barnbarnet sprang H10 utan vuxenhjälp för första gången och det gick bra.
För min egen del blev det en andraplats i H55-klassen trots ett par försmädliga stressbommar.

På fredag åker jag till England. Det blir spännande att se om jag hinner till den första deltävlingen. Troligen gör jag inte det, men det räcker nog med två miltävlingar, särskilt som den sista går till stor del på gräsbevuxen och starkt kuperad hedmark, se bilden ovan.

Och så en bild från Varvet, innan genomklappningen. Det finns flera bilder på mig som verkligen visar hur slut jag var, men de visar jag inte.

Inga kommentarer: