måndag 9 februari 2009

Skidlöfte

Ja, inte så att jag tänker bli skidåkare. Men om det är vinterväder nästa vecka så lovar jag att ta en sväng på golfbanespåret med mina antika Sundins. Jag ska städa i mina källarförråd och då passar det ju bra att släpa fram laggarna. Jag tror jag har ett par pjäxor för 75-millimeters Rottefella - ett nummer för stora så de rymmer varma sockor.
I kväll blev det stegringslopp på löpband. Två gånger tre kilometer med fartökning från 6.30 till 4.00 på kilometern. I morgon vankas intervaller i Mässan och på torsdag Vinterserien hemma vid Ljungstugan.
På onsdag blir det helvila för då ska vi åka till Stockholm på årets studie- och kulturresa med besök på Moderna muséet och Sveriges Radio.

2 kommentarer:

Mats Carlsvärd sa...

Hur körde du stegringsloppet på tre kilometer? Kilometer ett på 6.30, kilometer två på 5 och kilometer tre på 4 ?

Thomas Johansson sa...

Jag tror det skulle kallas progressiv fartökning. Man trycker lite på increase speed i stort sett varje minuter, ibland oftare. Jag är ju gammal och behöver tid på mig att komma upp i fart. Snabbast går det mellan 8 och 13 minuter för att sedan trappa ner igen successivt sista minuterna.