lördag 14 februari 2009

Vintersport - kul att titta på

Idag har jag följt VM i skidskytte, världscupen i längd och sist men inte minst Almby IK:s klubbmästerskap på skidor som avgjordes i strålande sol vid Ljungstugan. Herrsegrare blev Mats C. P-Å Hull var totaltrea och mästare i H55. Bland damerna kom Charlotte W först i mål. 
Min egen träning blev en sväng på löpbandet och ryggövningar.

I torsdags sprang vi Vinterserien med start och varvningskontroll nedanför Sörbybacken. Fyra gånger skulle man besegra backen. Det var tufft. Jag tog ett eget vägval på första slingan. Istället för att springa uppför skidbacken sprang jag vägen tillbaka mot Brickeberg och svängde sedan uppför slänten mot "elstationen". Ett ganska bra vägval och de första två slingorna gick bra. Sedan började jag göra misstag och dumma vägval som kostade mycket tid. 
Det är konstigt att de andra gubbarna kan springa så fort som de gör; det är förmodligen all skid- och skridskoåkning som ger benstyrka och uthållighet.
I morgon står det Distansträning vid Lj 10 00 på månadsprogrammet. Håstis är ansvarig, men jag tror att han har åkt på skidsemester så vi får se hur det blir med distansen.

Inga kommentarer: