tisdag 16 december 2008

Bloggtrött?

Det har stått stilla här ett tag. Kanske börjar jag bli lite bloggtrött.
Sen sist har Vinterserien natt sprungits i lätt hemmaterräng. Det passade bra både för kroppen och självförtroendet. Jag hade förmånen att ha samma gaffel som en riktig elitlöpare, Weine F, och hade förstås stor nytta av hans sällskap.

I lördags sprang några almbylöpare som planerat en liten tur som följdes av lussekaffe. Det blev inget luciatåg i klubbstugan i år, men ett trevligt vuxenfika.
Sedan följde Julserien i Arboga på söndagen och där gick det uruselt. Efter flera mindre missar kom en kontrakurs från sjunde kontrollen. När jag väl insett att jag var på väg åt helt fel håll, valde jag att springa runt på stig och fick mer än en kilometer omväg.

Ryggen är bättre. Den här gången har jag valt att inte söka någon behandling, utan bara dragit ner lite på träningen och legat lite extra mycket i Svenska Hälsobänken. Det har tagit ungefär en månad att successivt bli bättre. I kväll ska jag prova att springa intervaller i mässan, efter att ha missat flera gånger på grund av ryggont. Hoppas det går bra.

I morgon börjar min nästa delkurs i Historia B på universitetet. Det blir heltidsstudier under jul och nyår, med examination 12/1. Vi får se hur det går med bloggandet.

1 kommentar:

Mats Carlsvärd sa...

Aha, du läser historia. Det gjorde jag också, för en hiskeligt massa år sedan. Jag skrapade ihop 35 poäng (fick aldrig till 5-poängsuppsatsen som skulle handla om storstrejken 1909, ur ett Mjölbylokalt perspektiv). Jag hade förmånen att ha bland andra Gustav Jonasson som lärare. Han lärde oss att det mesta som skrivits om Örebros historia, innan han kom till stan, var gissningar. Men nu är ju det tillrättat av Jonasson själv, Hedberg, Klingneus m fl. Skönt!