torsdag 4 december 2008

"Varför är stigarna så blå?"

Igår sprang jag Vinterserien i Karlslund. Hade bestämt att ta det lugnt och lyckades fullfölja den tanken ganska väl. Jag inledde med att hänga mr Hull till första kontrollen. Sen drog vi rakt på istället för att runda på stigar och tog tvåan ganska bra. Där skildes våra vägar på grund av olika gaffling och jag blev ensam. Det flöt på i lugnt tempo med mycket imma och regn på glasögonen. Ett tag hade jag sällskap av en tisarlöpare, men så missade jag lite på tolfte och blev ensam igen. Därifrån tog jag ett stigvägval utmed Grävevägen och den stigen borde, liksom flera andra stigar denna kväll, vara ritad med blått. Hela stigen var täckt med en decimeter isvatten.
Jag avslutade med att missa flera minuter på näst sista kontrollen. Stressad helt i onödan som vanligt. Mats har lagt ut kartan.
Ryggen blev bättre under loppet, men i dag är det inte så värst. 
I morgon ska jag gå och hänga mig - i Svenska hälsobänken.

Inga kommentarer: