tisdag 31 mars 2009

Cooper S

I kväll var det dags för säsongens sista Coopertest över 3000 meter i Mässhallen. Som vanligt delades vi upp på två heat och återigen blev jag medelmåttornas medelmåtta och fick dra i den långsamma halvan. Det gick mycket bättre än förra gången. Helt utan draghjälp gjorde jag tre jämna kilometer på under 3 55 och kom i mål på 11 41. Enligt uträkningstabeller ger det ett konditionsvärde på 57 (ml/min/kg). Över 41 i testvärde ger betyget Mycket bra om man är över 50 år. Jag hade god hjälp av Oskar A som tog tid, räknade varv och peppade. Han var klart snabbast i A-heatet med 9 23! 9 30 ger testvärde över 72 och där slutar tabellen.
Annars har det varit si och så med träningen ett tag. Jag har varit i Göteborg och flyttstädat och känner fortfarande av en blandning av lätt förkylning och flyttdamm i näsan.
Jag försöker dra ihop så många som möjligt till terräng-DM 19 april. Eftersom vi i Almby IK inte ska vara med på 10-mila i år så skulle det passa bra.

Inga kommentarer: