söndag 15 mars 2009

Med handbromsen i

Himlen var fortfarande grå när förmiddagens distanspass startade vid Ljungstugan, men snart märktes de första blå fläckarna och sista halvtimmen gick i strålande sol. Vi var tre tappra löpare, varav två har ett distanstempo som ligger ungefär en minut under mitt eget. Båda var dock inställda på att följa med i min 6.20-fart, så jag fick agera omvänd hare och ligga och bevaka med handbromsen. Som tur var hade jag pulsklockan på mig och då ser jag på en gång om det börjar gå för fort. Vi landade till slut på 20,8 kilometer i ungefär 6.15-fart.
På tisdag är det 200-ingar i Mässan. Torsdag innebär start för Almby IK:s ungdomsträning som Hilding och jag har tänkt vara med på. På fredag åker jag till Göteborg för att hälsa på Mina, gå på teater och inte minst för vårtävling 8 km i Skatås.

Inga kommentarer: