söndag 26 april 2009

Bloggtrött - och orienteringstrött

Efter ett riktigt dåligt orienteringslopp i går, som dessutom gav skavsår på båda hälarna, kastade jag in handduken i dag. Var anmäld till Letälvsträffen, men när barnbarnen lämnade återbud så fick det vara.
Jag har en rejäl svacka i orienteringslusten just nu. Min orienteringsteknik begränsar sig till enkel planbildsorientering och det känns inte som jag kan komma vidare. Kanske är orientering helt enkelt för svårt för mig.
Det får nog bli en satsning på löpning ett tag framöver, särskilt inför Varvet 16 maj. Att springa rakt fram eller rent av följa ett färgmarkerat motionsspår klarar jag och det känns bättre att få bekräftelse på något som går bra än att utsätta sig för de ständiga besvikelserna efter orienteringsmissar.
Bloggandet lligger också lågt ett tag - vi får se om det tar sig igen.

Inga kommentarer: