tisdag 7 april 2009

Påskplanen reviderad

Jag hade anmält mig till Arosträffen på Påskafton, men Mats och Håstis fick mig att tänka om. Vi åker till Filipstad på Långfredagen och springer två etapper på den värmländska flerdagarstävlingen. (Som språkpolis bär det mig emot att skriva det vedervärdiga namnet) Det blir först en sprint sent på eftermiddagen och sedan en nattävling. Kul att testa. Påskafton får bli en vilodag och därefter Arosträffen med ett eller flera barnbarn på söndag.

Det var långt till Arkösund och Kolmårdskavlen. Jag trodde vi var framme när vi kom till Norrköping, men då var det fem mil kvar. Vårvädret hade ett tillfälligt bakslag och det var för svår orientering för min del. Kalle gjorde ett kanonlopp på första sträckan i vårt H180-lag.

I kväll har vi laddat inför Terräng-DM genom att springa fyra kilometer på Markaspåret i "nästan tävlingsfart" Det är fortfarande blött, lite isigt och allmänt tungsprunget på spåret. Mer sol behövs och kommer i veckan.