onsdag 15 april 2009

Glest på startlinjen

Trenden håller i sig. De stora motionsloppen drar allt fler glada joggare, medan de små och mer tävlingsinriktade arrangemangen blir allt mindre.
I kväll avgjordes Örebro AIK:s halvmarathon och millopp på cykelvägar runt västra Örebro.
I det lilla startfältet på milen syntes bland andra Christer G från KFUM som kom tvåa på dryga 34 minuter och den nye chefredaktören för löpartidningen Runners World, Claes Runheim, som blev femma eller sexa.
Undertecknad kom bland de sista med 42.59 och får skylla på åldern. Sprang förbi bästa dam i min ålder och det brukar jag inte klara. Får vara nöjd med tiden även om man sååå gärna vill springa fortare.
Senast jag sprang den här banan var på ÖAIK:s milserie för ungefär tjugo år sedan på under 40 minuter. Men det gick på ren ilska. Jag hade sprungit Hällefors 3-dagars orientering och på den tiden var jag så kallad vuxennybörjare med ännu sämre orienteringsteknik än idag. Efter sista etappen, som gick en onsdag, åkte jag hem urförbannad efter tre usla orienteringslopp. Så kom jag på att en deltävling i milserien skulle gå samma kväll så jag åkte dit och sprang av mig ilskan.Dagens resultat

Inga kommentarer: