lördag 6 juni 2009

Gott om pokaler i Stjernsund

Efter några års uppehåll arrangerades åter det småtrevliga Stjernsundsloppet på en 6 kilometer lång cykelväg mellan Askersund och Stjernsunds slott. Startfältet var litet och prisbordet stort så både jag och Mina fick varsin ovanligt stor pokal på marmorfot. Jag kom fyra i M50 och Mina sjua i damklassen, som inte var åldersindelad.
Min tid blev 25.12 på min egen klocka. De officiella resultaten kommer väl så småningom.
Det blev ingen styrketräning i går. Jag hade glömt bort att det var dag före röd dag så när jag kom till gymet var det redan stängt. Helvila alltså och det är väl bra ibland.
I går kväll och i natt var det ett j-la liv här i huset. Två högljudda fester pågick samtidigt och plötsligt utbröt bråk och jag befarade att mina nya grannar ovanpå skulle kasta ut varandra från balkongen, så jag ringde polisen, något som jag aldrig tidigare har gjort. Det är inte så kul här just nu.Tredje gången på kort tid som jag har blivit störd av samma killar. Jag har bott här sedan 1999 utan att bli störd trots att det hela tiden har bott mycket ungdomar i huset.

Nu ska jag fortsätta med matsäcken till Sommarlandssprinten. Hilding följer fotbollsmatchen med stort engagemang och jag lyssnar lite förstrött.

Inga kommentarer: