måndag 8 juni 2009

Nu ska jag sluta springa

Marathon.se har lagt ut en liten omräkningsgrunka där man kan räkna ut hur fort man skulleha sprungit om man hade varit 25 år. För min del blev tiderna 17.06 på fem km, 36.42 på milen och 1.25.52 på halvmaran. Jag skulle alltså ha kommit på 17:e plats på Grabbhalvan och elfte på Startmilen. Så nu tänker jag sluta springa och i fortsättningen bara räkna ut vad mina resultat som 25-åring skulle ha räckt till i olika tävlingar.
Sanningen är att när jag var 25 sprang jag inte alls. Däremot sprang jag när jag var 35 och om jag minns rätt så var jag som bäst runt 39 på milen.
Det finns också en artikel på marathon.se som förklarar varför man blir sämre.

OK, nu glömmer vi förfallet och satsar på att bli bättre. I morgon blir det formtoppningsintervaller vid Ljungstugan under ledning av undertecknad. Förmodligen blir det 300-ingar i jämnt stegrad fart, men det kan bli något annat. Vi får se.

Inga kommentarer: