onsdag 24 juni 2009

Stig ledde rätt i Krämplinge

Det var dags för första deltävlingen i Fellingsbro GoIF:s tvåkvällars i går. Ett trevligt litet arrangemang vid Krämplinge.
Det gick inte så bra för mig. Började med att följa en rågång till första och upptäckte att rågången var förvandlad till ett kärr med öppet vatten. Sedan fortsatte det i den stilen. Sträckorna gick OK, men jag hade svårt att hitta kontrollpunkterna.
Det kändes ovant, men kul, att springa i skog efter all sprintorientering och asfaltslöpning.
Jag måste korrigera mitt förra inlägg. En klubbkompis, med det för en orienterare så passande förnamnet Stig, ledde mig på rätt väg vad gäller toalettsitsens äldre benämning. Det ska naturligtvis heta dasslock. Jag minns nu att man brukade berätta för mig om min farfars far att "han hade händer stora som dasslock"

Inga kommentarer: