torsdag 4 juni 2009

Varför inga resultat, Arboga?

I går kväll sprang jag tredje etappen av Arbogas 3-kvällars och liksom flera andra missade jag grovt bara på en kontroll. Det var kontroll 16 på bana 2 och det skulle vara intressant att se tider på winsplits och inritningar på runoway, men var har arrangörerna gjort av resultaten och kartan? Vi orienterare är bortskämda med resultatservice och ett dygn är lååång tid.

I kväll körde jag en passande bana när jag fick springa HD16 på Park Tour vid Pettersberg. Jag hade tänkt springa min bana innan jag sprang U1 med barnbarnet, men det ville inte arrangörerna, så det slutade med att jag först skuggade Hilding och skaffade mig en bra översikt över tävlingsområdet. Därefter sprang jag alltså HD16-banan och det gick mycket bra. Och jag stämplade rätt!

Dåligt med distanslöpning den här veckan. Det får bli en sprintvecka. I morgon blir det lite styrketräning efter studentutsläppet och på lördag väntar Stjernsundsloppet med dottern Mina. På söndag drar vi iväg, barn och barnbarn, till Sommarlandssprinten. Det blir tidig väckning om man ska ta sig dit till åttatiden.

Inga kommentarer: