torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År 2010

Sylvesterloppet i Nora avklarat i minus 14 vid starten och troligen kallare utefter banan. Per och Mats gjorde bra lopp och jag kom 26:a. Hade Mats efter mig till cirka 4 kilometer, sen gjorde han ett ryck efter en backe och drog ifrån. Själv påstår han att det var jag som saktade in och kanske var det så.

Det var första gången jag provade att springa tävling i så stark kyla och det var jobbigt. Halkan var inget bekymmer med Maxigrip. Tunga skor, mycket kläder och kalluft gör att kilometertiderna blir sämre än vanligt för alla och inte minst för mig. Alla fick pris som vanligt och frågan är om jag vann en maxiräknare eller om min julgran är en minigran?

Gott Nytt År och välkomna till distansträning på lördag 14 00 från Ljungstugan.

2 kommentarer:

Kalle sa...

Grattis till bra resultat och ett Gott Nytt År tillönskas dig av en av dina trogna läsare. Kurvan pekar uppåt och jag ser fram emot många härliga tränings- och tävlingspass tillsammans under 2010Övriga läsare önskas också ett Gott Nytt År.

Wållan sa...

Grattis till framgången. Att du fick en maxiräknare beror nog på åldern. Miniräknarna går nog till de yngre.
Ett riktigt gott nytt år vill jag också önska dig. 2010 blir nog ett år vi kommer att minnas länge.