lördag 12 december 2009

Jämna plågor

En sak är säker; jag är jämn. I dag var det dags för Lucialoppet i Vretstorp och avslutningen på Löpex långloppscup. Det är en flack mil på vändpunktsbana.

Mats hade planerat att ta rygg på mig,vilket han borde ha gjort. (Eller "vilket han hade bort göra", om vi ska vara noga med språket.) Istället drog han iväg och var en bra bit före vid tre kilometer. Vid vändpunkten hade jag kommit ifatt och visade var skåpet ska stå och att gammal är äldst etc. genom att vara flera sekunder före i mål. Fast jag fuskade lite genom att själv hänga med Therese Gustavsson från Nora som jag vet håller ett jämnt och lagom snabbt tempo.

Hur som helst; min tid blev preliminärt 42.25 och det är några sekunder bättre än senaste milloppet. Håstis gick betydligt bättre än sin målsättning och vann M35-klassen med runt 38 och en halv. Resultaten kommer säkert inom kort på Östansjö SK:s hemsida.

Efter loppet bjöds det på luciatåg och fika i Folkets Hus och därefter en sedvanligt omfattande prisceremoni där alla deltagare i Lucialoppet fick pris, varefter slutsegrarna i långloppscupen belönades. Tack till arrangörerna.

4 kommentarer:

Mats Carlsvärd sa...

I det här sammanhanget och sällskapet torde "ung och dum" vara det rätta beteckningen på mig. Bra sprunget, Thomas!

Mats Carlsvärd sa...

Den tråkiga bansträckningen kan förresten studeras på http://matscarlsvard.blogspot.com/2009/12/en-mil-att-glomma.html
Vadå? Jag bitter?

Anna sa...

Bra tid Thomas. Du såg jäkligt stark ut när vi möttes på grusvägen. Själv förbättrade jag min tid från förra årets lucialopp med nästan två minuter, men då var det å andra sidan ett lopp på isbana nästa hela vägen.

Thomas Johansson sa...

Anna: Tack. Skenet bedrar. Jag var trött, men fick nya krafter när jag kom ikapp klubbkompisen Mats. Du blir bara snabbare och snabbare. Snart går du under 45, om du inte redan har gjort det!

Mats: När springer vi nästa lopp? Sylvesterloppet i Nora?!!