fredag 4 december 2009

Vaccineringen flyttad

Vi fick äntligen tid för vaccinering genom företagshälsovården, men den ska göras på tisdag eftermiddag. Då är risken att man inte kan springa intervallerna på kvällen och det duger ju inte. Så jag åkte förbi mässan i kväll och tog min spruta. Ingen kö. Sticket kändes inte alls och jag har ännu inte känt av någon reaktion. Vi får se i morgon. Ska följa med barnbarnet till mässan igen i morgon när han ska tävla, men efter det hoppas jag på ett distanspass från Ljungstugan 14 00.

Den här vaccinationen är ju ett moraliskt dilemma i sig. Det har aldrig fallit mig in att vaccinera mig mot influensa, men nu får man ju dåligt samvete om man inte tar sprutan och riskerar att sprida smitta. Nu är det gjort. Ska bli intressant att följa den fortsatta utvecklingen. Det har gett bra uppslag till lektioner om pandemier genom historien och vandringssägner.

1 kommentar:

Mats Carlsvärd sa...

Min reaktion kom efter ett drygt dygn. Sedan var jag vissen i ett par dygn. Så om du är som jag är du okej lagom till intervallträningen på tisdag.