måndag 21 december 2009

Innespring

Jag har lyckats hålla mig undan från vinterväglaget och ändå tränat skapligt. I lördags blev det dock en rejäl nedkylning när vi sprang distans med "klubben", dvs jag, Håstis och min dotter Mina som är på besök. Det var drygt 15 minus så vi nöjde oss med en mil. I söndags åkte vi till mässan och hakade på ÖAIK:s intervaller. Det var hårda tag; 20x45 sekunder med 15 sekunders vila följt av en tusing. Sen avslutar de med löpstyrka som jag försökte vara med på, men jag avbröt eftersom en del övningar inte passar för "f d ryggpatienter" som jag. Jag nöjer mig med min vanliga styrketräning på RehabC. Var förresten där idag och körde 7,5 km på band plus ett antal maskiner och lite stretching. I morgon intervaller igen i mässan och så ett utepass på julafton. Hoppas på lindrig kyla.

2 kommentarer:

Kalle sa...

Nu har den riktiga säsongen äntligen börjat. Två fina skridskodagar på Hjälmarens blanka isar och bortåt 10 mil rejäl körning! Men mera snö tycks komma och ett distanspass tillsammans med er under helgen/mellandagarna kanske kan passa! Annars God Jul på dig och Mina. (och andra som vi känner) Förresten den där Tommy Cooper kanske vore bra att ha som kompis nu till helgen.

Thomas Johansson sa...

Ja, Tommy är fin på att trolla fram flaskor. Kul att du får åka lite skridskor, men du är också välkommen på Mats skinksmälta på söndag. Och en riktigt God JUl till dig och familjen.