tisdag 27 januari 2009

"Ge mig fyra minuter". Schlagertemat fortsätter

I kväll var det fyraminutare som gällde i Mässan. Ganska mycket folk och som vanligt trevlig inledning av Per Jonhed med namnrunda och löpskolning.
Sen körde vi fyraminutersintervaller med joggvila och omstart var sjunde minut. På så sätt kan man lätt hitta ett gäng som håller ens eget tempo och få lagom vila. Vi körde fem stycken och eftersom jag kände mig pigg så sprang jag en extra.
Frågan är nu hur många ampere det går åt för att springa en tusing på fyra minuter. Och hur pass lång tid det tar att bli populär? När familjen Åhman sjunger så gäller följande: "Ge mig fyra minuter och tjugo ampere, ska ni se att jag är inom kort populär".

2 kommentarer:

Kalle sa...

Lysande underhållning! Tackar. Roligt att se att min käpphäst med fyraminutare (min. 4*4) med tre minuters vila nu har fått fullt genomslag bland seriöst satsande orienterare. För egen del blev det i kväll inga fyraminutare, men väl en 51-minutare i Nora (Digerberget). Trevlig bana i krävande, snöbeklädd terräng och med goda kamrater som kan hålla uppe farten.

Thomas Johansson sa...

Bra, Kalle! Skridskoåkningen verkar ge resultat. Har du förresten lagt märke till den kille som vann er bana, Erik Lindgren? Han har utvecklats enormt som löpare och springer fort både i Mässan och i skogen. Hoppas han fortsätter så.