söndag 18 januari 2009

Året är planlagt

På dagens klubbmöte gick vi igenom årets tävlingskalender, prioriterade vissa tävlingar och strök andra. Före mötet ledde Malin sin erkänt tuffa crosstraining, men själv avstod jag och skyllde på ont i knät. I stället hämtade jag mat från närmaste pizzabutik och ledde mötet tillsammans med Charlotte.
Vi bestämde bland annat att satsa på några lag till Kolmårdskavlen som går på nyritad skärgårdskarta i Arkösund. Ett frågetecken är 10-mila som ju i år går i Skåne. Intresset verkar ljumt, men ska vi inte fixa ett damlag eller två och varför inte ett ungdomslag? Ungdomslagen ska vara blandade tjej- och killag och det borde vi väl kunna få ihop. Jag kör gärna och springer också gärna i Öppen klass. Skåneterräng kan vara kul, ofta som en mer kuperad variant av Danmark med öppen bokskog och planterad barrskog varvat med kulturmark och blandskog.
Helgens träning för min egen del blev ett joggingpass i går runt Oset i solsken, cirka 9 km. Veckan bjuder på Coopertest, 3000m, i Mässan. Jag kanske avstår, eller tar det som ett snabbträningspass om knät känns OK. På torsdag har vi ingen planerad träning eftersom många är på skidläger, men jag räknar med antingen en stigvariant av PISK eller lätta backintervaller på väg. Alla är ju inte på skidläger så vi kanske kan få ihop en liten grupp?

7 kommentarer:

mina sa...

Glöm inte att året också innehåller Vårlopp i Skatås och Göteborgsvarvet. Båda i gott sällskap och G-varvet med sovplats i min nya fifina lägenhet.

Kram

Mats Carlsvärd sa...

Ska det läggas ut en nyhetssnutt på hemsidan om träning på torsdag? Eller vi kanske ska använda Almbysnacket till såna här mera spontana träningsinitiativ.

Thomas Johansson sa...

Varför inte Almbysnacket.Bra att vänja sig vid att kolla där. Vad ska vi träna?

Kalle sa...

Hej,
Bra initiativ med PISK på torsdag. Passar mig alldeles utmärkt. Stämmer väl in i min träningsplanering.Vem ritar banan?
Har förresten haft en perfekt skridskohelg med två hyfsade långturer i gott sällskap (84 km i lördags och 62 i söndags). Tack för att ni fixade till vår årsplanering. Ser bra ut.

Thomas Johansson sa...

OK för PISK, men det blir en snäll och fin stigvariant. Jag kan rita.

Thomas Johansson sa...

Tyvärr ingen träning för min del på torsdag kväll. Hade glömt bort att Hans W har kallat till Oringenmöte. Gäller väl även Mats, eller?

Mats Carlsvärd sa...

Just det, O-ringenmöte var det. Ingen torsdagsträning alltså. (Snygg profilbild, Thomas!)