torsdag 22 januari 2009

Ingen träning - bara möte

Det blev några timmars möte om webbpublicering inför Oringen 2010 istället för min planerade PISK.

Tänk hur svårt det kan vara att skapa ett lättskött publiceringsverktyg. Det som Oringen använder var rätt konstigt. Mycket olika val som borde gå att göra enklare och mer användarvänliga. Man förstår att de stora bjässarna, som Google, satsar mycket arbete på att erbjuda till synes enkla och självklara lösningar. Det borde inte vara så mycket svårare att publicera på Oringen än att sköta en blogg som den här. Det utlovas dock fungera med Firefox. Alltid något.

(P S Jag skickade in en ny version av mitt PM i morse och - tro det eller ej - jag blev godkänd. Lärdom; gör precis så som läraren säger även om det inte blir bättre, så blir du godkänd. Nyttigt för mig som lärare att prova på elevrollen. Sista ordet om detta.)

Inga kommentarer: