fredag 16 januari 2009

Skitvecka

Det var länge sen jag skrev på bloggen. I förra inlägget var jag nöjd över att ha skickat in mitt PM och trodde att jag var klar med delkursen. Jag ropade hej lite för tidigt och nu står jag här med lång näsa, skägget i brevlådan, med min tvättade hals etc,etc (alla gamla hederliga uttryck). Mitt PM blev nämligen riktigt ordentligt sågat av läraren och opponenterna; så nu måste jag skriva om i stort sett allt. Det kändes ärligt talat för jävligt.
Jag ska ta tag i det och lovar härmed att inte nämna de här studierna i fortsättningen. Bloggen ska handla om träning och kanske lite om barnbarnen och någon liten kommentar om språkliga fenomen. Kom ihåg detta löfte.

Igår fick jag ännu en motgång. Nattorientering på Kvarntorpshögen var tuffa grejer. Jag fick för mig att jag var klar vid 11:e kontrollen och sprang nerför backen mot mål. Väl nere insåg jag att det var 16 kontroller på banan och då var jag för trött för att springa tillbaka upp till 12:an. Jag bröt. Det gör inte så mycket. Det var intressant att uppleva högen i mörkret, med svavelrök, skulpturer och snökanoner. Hoppas att ingen skadade sig.

I övrigt har veckan bjudit på två ryggpass och intervallöpning i Mässan. Har också varit på massage för första gången på länge och det var jätteskönt.

Bara lite mer gnäll; jag har ont i knät. Ramlade på PISK:en förra veckan och har känt av knät efter träningarna sedan dess. Hoppas det ger sig så att jag kan träna på söndag, då det är klubbdag med planering inför 2009. Vi börjar med träning 10 30 och sedan blir det lunch och möte.

1 kommentar:

mina sa...

Jag tycker att du är duktig och hur som haver världens bästa pappa