fredag 23 januari 2009

Löpandebandprincipen

Var inte T-Forden den första produkten från det löpande bandet? Själv är jag en av de senaste produkterna av denna tveksamma uppfinning. "The treadmill", trampkvarnen, eller ekorrhjulet. Man springer och springer utan att komma nånstans. Jag tror att det är därför jag har svårt med löpband. Man kommer ingen vart. Jag vill se och känna att jag kommer närmare nästa träd eller nästa stigkrök, nästa kurva i Mässan och nästa gubbe att springa ifatt.

Men ibland är det skönt att slippa halka omkring utomhus, så idag fick det bli några halvhjärtade fyraminutare på bandet med skidskytte utan ljud på storbildsteven.
I morgon ska jag titta på när andra åker skidor och skjuter. Hoppas att alla klubbkamrater har det bra på skidlägret.

Söndagens ultralångdistans i Laxå känns avlägsen i dubbel bemärkelse. Det blir nog en skogstur i Markaskogen istället.

Inga kommentarer: