fredag 30 januari 2009

Strejk vid löpande bandet

Jag gjorde ett nytt försök på löpbandet idag, men det gick inget vidare. Först var båda banden upptagna så det blev uppvärmning på cykel och några ryggövningar innan jag kunde börja springa.
När jag fick upp farten på det nya löpbandet så började det lysa "speed error" och bandet stängde av. Som tur var blev det andra, äldre löpbandet ledigt just då. Men eftersom mätarna på det bandet visar allt möjligt utom rätt så har jag bara en diffus uppfattning om hur långt jag sprang. Det blev i alla fall drygt tjugo minuter i rätt bra fart så vi säger väl fyra kilometer.

Förresten jag har varit på Hindersmässan och investerat 55 kronor i en "knottrig" brödkavel av trä som sägs vara bra för fotmassage. Ska testa den nu. Jag kanske blir som en ny människa.

I morgon kommer Julius och hälsar på. Kul.

Inga kommentarer: