måndag 24 november 2008

"Damn, we´re in a tight spot!"

En av mina favoritrepliker från bröderna Coens "O Brother, Where Art Thou?".
På svenska skulle det nog bli "Jävlar, nu ligger vi risigt till", eller på ännu äldre svenska "Attans, nu är det förkylt". Och förkylt är just vad det är här just nu. Blir alltså inga intervaller sprungna i morgon, vilket det i och för sig inte skulle ha blivit ändå eftersom jag ska belönas med guldklocka för min mångåriga insats i kommunens tjänst. 
Träningsbloggen återupptas i samband med nästa träning. Förhoppningsvis på torsdag med Mats SI-intervaller.

3 kommentarer:

Kalle sa...

Tjena, nu är vi med i matchen igen. Verkar vara en bra rulle detta (som gått mig förbi, också).
Kan man komma över den på CD tro eller ladda ner eller något? Finns väl knappast på biograferna numera.

Kalle sa...

Damn, now I´ve heard Soggy Bottom Boys and know who they are. A really entertaining group! Many thanks to one channel how not interupt the movies.

Kalle sa...

Förresten intressant översättning i den filmversion jag såg: damn = fasiken