söndag 2 november 2008

Perfekt dag

Solen flödade över Skatås när Finalloppet avgjordes i lördags. Mina och jag gjorde klart godkända insatser. Det här loppet kan jag verkligen rekommendera för orienterare. Det är kuperat och går delvis på småstigar som binder ihop de större grusstigarna i motionsområdet. 
Jag hade glömt bort att anmäla mig till Göteborgsvarvet när datumet för garanterad plats gick ut i fredags, men som tur är har de flyttat fram det till 4 november. Nu är det fixat och det finns alltså tid för fler att anmäla sig! Mina är redan anmäld. 
Hon har tränat med Solvikingarna några gånger nu och det är inga mespass. Senast var det 70 minuter "snabbdistans" i 5.30-fart, alltså 12-13 km. Så långt brukar jag (vi) springa som distanslöpning på 85 minuter. När Solvikingarna kör distans är det två timmar som gäller. Det är nog bra träningar, men jag hoppas Mina tar det lugnt i inledningsskedet.
På tisdag börjar årets intervallsäsong i friidrottshallen med "stegringsintervaller". Uppvärmning ute 19 30. Hoppas vi blir många från Almby IK.

1 kommentar:

Kalle sa...

Grattis till bra insats och kul att ni fick en bra dag i Götet. Jag anmälde mig i tid så nu börjar uppladdningen. Planerar för tågresa om inget annat kul i Göteborg dyker upp Imorse hade jag vissa funderingar på att springa Kilsbergsleden men valde däcksbyte och trädgårdsarbete istället samt egen distansrunda (Östra Rynningerundan). Detta visade sig vara ett klokt beslut då Charlotte senare informerade mig om att loppet gick igår!!