söndag 16 november 2008

Titta det snöar

Förmiddagens  lovande väder förbyttes alltmer, först i duggregn och lagom till starten för Östra Almby Open var det nästan snöstorm i Ekeby Almby. 
Herrar och damer startade samtidigt, men herrarna skulle springa en slinga på niohundra meter innan det var dags att ge sig ut på det gamla 5,8 kilometer långa spåret. Det var lerigt och halt ända till toppen av Blänkabacken. Därefter blir det bättre underlag och svagt utför nästan ända hem, med en lönndryg backe på slutet. Jag blev avhängd av några snabblöpare och närmast framför mig hade jag en av arrangörerna som jag trodde jag skulle komma ifatt. Det lyckade inte och jag tror jag kom fyra med drygt 31 minuter på "ca" 6,4 kilometer.
Tappert kämpat av oss som var där. Det blir tungt för de andra att hänga med oss.
Veckan som kommer:
Måndag helvila
Tisdag långa intervaller i Mässan
Onsdag styrketräning Ö-o RehabC
Fredag styrketräning
Lördag helvila med Öppet Hus på jobbet

Inga kommentarer: