torsdag 23 oktober 2008

Kalle skulle gråta

Hoppas att ingen skvallrar för Kalle om hur vi förvanskade hans "På spåret"-parintervaller. Det behövs en mer bestämd ledare som kan peka med hela handen. Under min demokratiska ledning blev det ganska konstiga par i början, men konvalecenten Mats var på plats som åskådare och styrde upp det hela så de två följande intervallerna gick bättre. Med upp- och nerjogg blev det närmare nio kilometer, varav hälften kvalité. 
Kul hade vi, trötta blev vi och det var väl det som var meningen. På lördag arbetsdag vid Ljungstugan och på söndag 10 30 blir det ett skapligt intervallpass på stigar och grusvägar.
Förresten, jag tycker mig höra av klubbkamrater att de läser min blogg, men ingen orkar visst lämna en kommentar. Jag måste nog börja provocera och skriva elaka saker om folk för att få en reaktion och känna att jag finns till.

5 kommentarer:

Mats Carlsvärd sa...

Jag har samma känsla när det gäller min blogg. Det finns ett gäng som läser, men ingen som kommenterar. De verkar inte vilja ge sig till känna. Vi får väl försöka bli snäppet intressantare.

Kalle sa...

Nog läser jag allt! Mycket underhållande och intressant. Tv-tittandet kan numera helt upphöra.
Tack för att du tog hand om träningen Thomas! Verkar ha varit mycket lyckat med hög trötthetsfaktor. Säkert också tillräckligt välorganiserat. Nog för att jag är en känslosam person men jag tror inte att jag hade gråtit så mycket. Däremot blev jag nästan tårögd över den fantastiska musikupplevelse jag fick tillsammans med ÖSK:s fotbollsgrabbar. Violinvirtuosen Daniel Hope spelande Mendelssohns violinkonsert. Otroligt vad man kan göra med ett musikinstrument. Tror inte det räcker att träna två gånger i veckan.

Kalle sa...

Oj!
Nu hämtade jag posten och där fanns inbjudan till Göteborgsvarvet med bifogad tidning. Jag var i Göteborg igår och kände suget. Verkar nästan som en mening bakom detta sammanträffande.
Bokar vi in 16 maj? Vad säger Orienteraren? Nä, nu ska läsa löpartidningen. Godnatt!

acinnaleh sa...

Jodå jag läser men har ju inte så mycket att säga om träning just nu. Annat än att försöka komma igång på n'joy eftersom de har barnpassning! Skönt att ni andra tränar bra.

mina sa...

Jag läser varje dag :) Kanske ska vi allesamman springa göteborgsvarvet, jag fick också inbjudan häromdagen. Lite väl långt tycker jag men en rolig grej