lördag 11 oktober 2008

Vi hade inte ens tur med vädret

Spännande är det mest positiva ord jag kan komma på för att beskriva Almby IK:s 25-manna 2008. 
Dagen började med att en rad kommunikationsmissar upptäcktes. Först fick vi ett par sjukdomsavhopp och sedan visade det sig att startmannen i förstalaget inte ens visste om att han skulle vara med. Han var hemma i Uppsala och hade andra planer för dagen. Febril aktivitet vidtog för att lösa situationen och då uppdagades att inte heller startlöparen i andralaget var införstådd med sin roll. Han visste att han skulle vara med, men inte på förstasträckan.
Genom diverse heroiska insatser fick vi ut två lag i duggregnet och var på banan igen, men dess värre slutade det med felstämplingar i båda lagen. "Det är bara att bryta ihop och komma igen."
Innan vi lämnade tävlingen hade himlen blivit blå igen och allt var frid och fröjd.
  Det blir det Novembersprinten nästa gång och sedan börjar vi planera inför 2009 års kavlar. Heja ALMBY!

Jag hade nöjet att bli omsprungen i skogen av segrarlaget Haldens slutman Emil Wingstedt. Det gick fortare än kvickt. Jag hann se att det stod Halden på ryggen, sen var han borta. Det är alltid lika kul att tänka på att vi vanliga motionsgubbar faktiskt deltar i samma tävling och springer samma sträckor som världsstjärnor. 
   För övrigt gjorde jag min vanliga bom, den här gången på sjunde kontrollen.

P S Ryktet säger att bloggaren Mats C ska dra igång en cricketserie i Örebro. Varning.

1 kommentar:

Mats Carlsvärd sa...

Oj, oj, oj, blev det så struligt i dag. Jag misstänkte att det var något som inte stod rätt till när Staffan växlade som lag 282, nästan 13 minuter efter ledaren på förstasträckan.