tisdag 28 oktober 2008

Terräng-KM avgjort

Om jag fortsätter att förbättra mig så kommer jag att gå under 20 på Markaspåret före pensionsåldern. Det säger statistiken och som ni vet finns det tre sorters lögn; lögn, förbannad lögn och statistik.
I kväll sprang jag på 22 08. Förra året tog det 22 22 och för två år sedan 22 33. Nåja, det är i alla fall skönt att kunna springa utan att ha ont i ryggen. 
Statistiken visar också att jag inte kunde vara med alls under några år och 2002 hade jag över 15 minuter på 2,4-spåret. Som bäst tror jag att jag har gjort 21 och en halv för tjugo år sedan.
Segrare blev som vanligt Ann-Britt G med tre sekunders differens mellan gissad och verklig tid.
Nu ska jag titta på teve. Håkan Hellström ska ge lite Göteborgsstämning inför Finalloppet
Ni anmäler er väl till Göteborgsvarvet? Sista dag för garanterad plats är 31 oktober.

Nu höll jag på att glömma mitt fatala misstag. Jag har ju råkat kalla Blänkabacken för Blänkarbacken. (Undrar om det är rätt så eller om backjäveln heter nåt annat. Skit samma , jobbig är den.)
Som språkpolis måste man hålla uppe standarden - eller fasaden - så jag ska genast redigera tidigare inlägg.

Inga kommentarer: